I want to write something good

Nu när jag har all tid i världen med att börja skriva så har jag ingen som helst inspiration.
Inte alls samma som jag hade innan jag inte hade någon tid överhuvudtaget. 
Inte ens en låt som tilltalar mig, jag vet inte om det är något bra eller dåligt.
Jo, visst alla låtar jag lyssnar på tilltalar mig på något sätt, men ingen som får mig att vilja, ah precis skriva. 

Allt jag skriver blir bara skit, typ invecklat strunt, som en dålig film, riktigt dålig film. 
Jag vill skriva något som kan få en att börja fundera, på ett bra sätt. 
Nu skulle mest folk tro att jag var dum i huvudet, vilket jag kanske är, ibland.

Jag vill att det jag skriver ska tilltala någon precis på det sättet Fast Car med Tracy Chapman tilltalar mig. 
(JAG HAR NU SKRIVIT TILLTALAT FYRA GÅNGER, FEM MED DEN HÄR)
Inte lätt och skriva när ordförrådet är lika litet som ett litet hål i en ost. 

Apanus på det :)

I remember when we were driving, driving in your car
Speed so fast it felt like I was drunk
City lights lay out before us
And your arm felt nice wrapped round my shoulder
And I, I had a feeling that I belonged
And I, I had a feeling I could be someone :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0