"Jag har hela livet på mig" Ja, men tänk på att tåget går fort

Det är skönt att prata med någon, alla borde göra det. Oavsett om ni behöver det eller inte. 
dock tror jag att alla faktiskt behöver det, någon gång.


Känner att det här inlägget kan bli långt. 

Satt och höll på med min telefon idag på lektionen, gömd bakom en bok jag ställde framför. 
Det tyckte inte min lärare om så hon blev sur och bad mig lägga den i en låda, så jag gjorde det, men tog kvickt tillbaka den, och sa att jag inte skulle pilla på den nå mer. Bestämde mig sedan för att testa henne, ställde upp boken på samma sätt och satt och låtsades hålla på med mobilen som egentligen låg i min ficka, hon utbrister "MEN SOFIA, NU FÅR DU GÅ UT HÄRIFRÅN!!!!" rätt grinig. Jag frågade henne vad jag hade gjort, och visade stolt upp att min mobil inte låg där. HAHA, det var kul!

Samma lärare stör jag mig en aning på, hon kan vara riktigt elak och säga en del saker om folk som hon inte borde göra inför en hel klass, hon har t.ex sagt att jag har adhd, och att jag kommer få ig på prov vi inte ens gjort. Och en hel del mer. Idag frågade jag henne om hon hade fått höra att hon är elak. Hon svarade nej, och då sa jag, nu har du.

Jag borde egentligen strunta i allt hon säger, men jag blir bitter och ska vara lika, om inte ännu värre jävlig tillbaka. Enligt henne borde jag passa mig noga.... ? Jag vet att jag är omogen, jag vet det, men jag tänker inte vara trevlig mot någon som är otrevlig mot mig, inte alls, faktiskt.


HUR SOM HELST!
Idag har jag gjort ett snabbt besök hos tandläkaren.
Shoppat födelsedagspresent åt min mamma.
Shoppat en bok.
Insett att det finns ett café i Grangärde, stannade där och köpte saft.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0